Oprette ny bruger
Vælg “opret bruger” og indtast alle oplysninger. Du skal være særligt opmærksom på at du indtaster det rigtige cpr-nummer. Du skal verificere det med nem-id.
Husk at børn skal have deres eget login, men du kan bruge samme e-mail og adgangskode. Klik på “opret bruger under 15 år”
Log-in
Gå ind på “patientportalen”
Vælg “Log ind med NemID” eller “Log ind med sikkerhedskode”
Log ind med NemID
Indtast dit vanligt brugerid og adgangskode og log-ind vha. nemID appen eller et nøglekort. Du stiles automatisk om til patientportalen
Log ind med sikkerhedskode
Indtast cpr-nr. og adgangskode. Du stilles videre til siden hvor du skal indtaste en sikkerhedskode. Den kommer på mail inden et minut. Åbn dit mailprogram i et andet browservindue (ctrl-n) og find sikkerhedskoden. Indtast den i feltet og du er inde nu.
Hvad kan man i selvbetjening?
Du kan bestille tid hos læge eller sygeplejerske. Læs nærmere her
Du kan også skrive en mail til læge eller sygeplejerske, eks. for at få svar på en prøve eller for spørgsmål du vurderer kan besvares uden at vi taler sammen i telefon eller ses i konsultationen. Du vil få svar retur indenfor 5 hverdage.
Endeligt kan du bestille fast medicin. Læs mere her
Jeg har glemt min kode
Klik på “glemt password”
Jeg har fået en mail med “Svar fra lægen”
Du har nok fået svar på en blodprøve eller lign, og skal logge ind for at kunne se den. Svaret findes under “e-konsultation”.
Jeg har fået en mail “angående receptfornyelse”
Du har bestilt medicin og får en bekræftelse eller afvisning. Du finder det under “”Dine fornyelser” nederst til højre. Er recepten afvist vil der stå en beskrivelse samme sted. Det vil typisk være fordi det er medicin der kræver fremmøde, medicin du har fået udleveret mere af end aftalt eller fordi der er medicin der skal udskrives af en anden behandler.
Hvor er mine gamle beskeder?
Dine beskeder ligger under “Dine e-konsultationer” og et ikon viser om der er ulæste beskeder.
Mere hjælp?
Find den officielle vejledning her